O mnie


"Chciałabym napisać dla Ciebie wiersz,
Wielki Boże ...
 Wiersz niezgłębiony jak morze.
Wysoki jak góry.
Wiersz niebieski jak niebo
bez jednej nawet chmury.
I cichy,  jak zapach wieczornej maciejki,
jak zdrowy oddech dziecka.
I tak przydatny i bliski jak pomoc sąsiedzka.
Chciałabym, mój Panie,
aby wiersz ten był pożywny, błogosławiony,
jak chleb na śniadanie.

- Żeby nadawał się na pieśń i do przytulenia.
I żeby mieścił Twoje przyzwolenie
i wieczny czas istnienia - dla Boga.
A gloria Pana,
żeby wiodła strofy na kolanach
na dziękczynne żniwo.
A miłość urodzajną niwą
zaprzątała serca.
- Miłość niezwyciężona,
gdzie wierność już sprawdzona,
jak przyjaciel w bitewnym znoju.
I aby w każdym słowie był Pokój
nieznający niepokojów.
Zawsze z nadzieją tak rozległą
jak spojrzenie ze szczytów.

Boże mój, ból się nie mieści wśród błękitów,
więc go zostawię poza wierszem i z dala.

Pragnę, by wiersz był czysty i nie kalał
rąk, papieru i duszy.

Jeszcze tylko Jezu, łzy muszę wysuszyć ...
Strofy jeszcze mokre,
zupełnie świeże ufnością i najszczersze.

Poznałeś, Panie, który wiesz wszystko,
że to ja jestem ...tym wierszem.

I ja wiem, że to Ty, Stwórco mocą swoją
niepojętą, tęczową,
zmieniłeś mnie cielesną - w poetyckie słowo.


"Wiersz dla Jezusa" - autor: H. Łazaj. 

  

Moi Kochani - niech nadchodzący Nowy Rok 2018
przyniesie Wam wiele radości, inspiracji oraz nieustającej pasji życia. 
Niech Dobry Bóg zawsze prostuje Wasze ścieżki 
i codziennie Wam błogosławi:)

21 komentarzy:

  1. Piękny wiersz:)
    Dziękuję za życzenia noworoczne i również dla Ciebie Marysiu oraz Twojej rodziny przesyłam wszystko co najlepsze:)
    Marta.

    OdpowiedzUsuń
  2. Boziu, byłam pewna, że to Twój wiersz. :D Bardzo piękny, bardzo poruszający, dający wiarę w lepsze jutro. Kochana Mario mam nadzieję, że Twoje święta były udane. Życzę Ci calutkim sercem, by ten nowy rok był dla Ciebie i Twoich ukochanych naprawdę wyjątkowy. Życzę, by zdrowie dopisywało, by uśmiech na twarzy pojawiał się jak najczęściej, marzenia spełniły się, a serce przepełniała radość. Dziękuję, że jesteś!!! Byłaś moją pierwszą czytelniczką i dodałaś mi wiary, której nie jestem w stanie, opisać słowami. Dziękuję. <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękny wiersz a pierwsza fotka cudowna, tak podziałała na moją wyobraźnię że aż wzruszyła :D
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wiersz piękny... bardzo...
    Mario, Tobie i Twoim bliskim życzę błogosławionego i dobrego Nowego Roku.
    Pozdrawiam Cię ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Refleksyjnie i pięknie:)
    Wszystkiego dobrego w Nowym Roku:)
    Krzysiek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Taki piękny ten wiersz, obrazek... Chciałabym, bardzo bym chciała, żeby istniał bóg.

    OdpowiedzUsuń


  7. "Wiersz staroświecki"

    Pomódlmy się w Noc Betlejemską,
    W Noc Szczęśliwego Rozwiązania,
    By wszystko się nam rozplątało,
    Węzły, konflikty, powikłania.
    Oby się wszystkie trudne sprawy
    Porozkręcały jak supełki,
    Własne ambicje i urazy
    Zaczęły śmieszyć jak kukiełki.
    Oby w nas paskudne jędze
    Pozamieniały się w owieczki,
    A w oczach mądre łzy stanęły
    Jak na choince barwnej świeczki.
    Niech anioł podrze każdy dramat
    Aż do rozdziału ostatniego,
    I niech nastraszy każdy smutek,
    Tak jak goryla niemądrego.
    Aby wątpiący się rozpłakał
    Na cud czekając w swej kolejce,
    A Matka Boska - cichych, ufnych -
    Na zawsze wzięła w swoje ręce.

    Ks. Jan Twardowski
    Wszystkiego dobrego Mario.

    OdpowiedzUsuń
  8. Piękne zdjęcie. Mario wszystkiego dobrego w 2018 roku, zdrowia, spokoju i realizacji marzeń.

    OdpowiedzUsuń
  9. Droga Mario!
    Bardzo dziękuję za piękne życzenia.
    Wszystkiego dobrego w 2018! Spokoju, radości i pomyślności w każdej dziedzinie życia:)
    Niech Ci się szczęści i darzy.
    Pozdrawiam ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie będę się silić na wiersz dla Boga;
    bo żadne słowa nie są w stanie wyrazić tego,
    co czuje serce, które kocha.
    Niech zbliżający się rok 2018 obfituje w błogosławieństwo Boże każdego dnia, tego życzę Tobie, Twoim bliskim oraz czytelnikom tego bloga. pozdrawiam jeszcze w starym roku 2017 Basia

    OdpowiedzUsuń
  11. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, spełnienia marzeń i wspaniałych wojaży :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wszystkiego dobrego w Nowym Roku, niech się darzy, pięknych podróży i dużo zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
  13. Dziękuję za życzenia i Tobie życzę samych dobrych chwil w Nowym Roku, kolejnych pięknych odkryć, z którymi się z nami tak ładnie dzielisz.

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękny wiersz!
    Ja również życzę Tobie najwspanialszych chwil w każdym dniu Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  15. Piękne... <3

    Ściskam noworocznie!

    www.sylviavoyages.com

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo przejmujący wiersz. Przypomniałaś mi o tym, ze kiedyś pisałam wiersze i bardzo to lubiłam. Dzisiaj brakuje mi już czasu niestety na poezję:( Może czas to zmienić? Pomyślności w 2018 roku Mario - nieustającej pasji do życia, no i blogowania:) Małych i dużych podróży!

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana!
    Wszelkiej pomyślności na cały Nowy 2018 Rok, a nade wszystko zdrówka:)
    Serdecznosci ślę:)

    OdpowiedzUsuń
  18. I really likes your blog! You have shared the whole concept really well and very beautifully soulful read!
    Thanks for sharing
    หนังไทย

    OdpowiedzUsuń
  19. Pięknego jakten wiersz Nowego Roku:)

    OdpowiedzUsuń
  20. Jezu Ty zawsze byłeś przy mnie
    Jezu Ty kochasz nas na gminnie
    Jezu przepraszam za moje grzechy
    Jezu kocham cie. Dziękuje ci za moje zalety
    Za to że mam rodziców.I za to że mam braci
    Za to że jedni dobrzy są a inni bogaci
    Przepraszam że oddaliłem sie od ciebie
    Przepraszam że przeze mnie jesteś w gniewie
    Boże proszę przebacz mi
    Panie przepraszam że zniszczyłem swoje życie
    Boże kocham cie nad życie. Proszę przebacz mi
    Prosze bo już nie mam sił
    Panie przepraszam za moją nieczystość. Panie przepraszam za moją głupotę
    Panie przepraszam za moją niewinność. I za to żem zgrzeszył przeciw Tobie
    Panie ty wiesz jak jest mi ciężko. Obiecuje poprawę i to że będę żył lepiej.Proszę przebacz mi Panie

    OdpowiedzUsuń