O mnie

Znowu jestem bogatsza o nowe doznania smakowe, wzrokowe i słuchowe.
Nie myślcie sobie, że zaspałam lub wypaliłam się "blogowo". W żadnym razie tak się nie stało. Wręcz przeciwnie. Ostatnie tygodnie były bardzo intensywne, pracochłonne i pełne wrażeń.
A za tym wszystkim stoi nie kto inny jak gorąca Hiszpania, a konkretnie jej południowa część, czyli słoneczna Andaluzja, w której spędziliśmy niezapomniane chwile.
Oczywiście - było również Wybrzeże Costa Del Sol, ale nie dla nas.
My - to znaczy ja i mój mąż postawiliśmy na intensywne podróżowanie i zwiedzanie tego uroczego zakątka świata /leżakowanie odłożyliśmy na kolejny raz/.
Łączna ilość przejechanych przez nas kilometrów w ciągu 9 dni  wynosi 1200. Nie wiem czy jest to dużo czy mało, w każdym razie wiele się działo i wiele też widziało.
Kto zatem ma ochotę na podróż po tej cudownej części Hiszpanii - zapraszam już teraz.
W tym poście w ekspresowym tempie przedstawię Wam pokrótce zwiedzane przez nas miejsca,
a o których szczegółowo będę rozpisywać się w kolejnych "odsłonach". A więc zaczynamy naszą podróż.

Start - 27.02.2016 rok
lotnisko Modlin-Warszawa
Linie lotnicze Ryanair.

Po 3,5 godzinnym locie, podziwiając oddalającą się od nas ziemię, szczyty gór Sierra Nevada, Alp oraz Piemontu, z głową w chmurach -  lądujemy na lotnisku w Maladze.
W wypożyczalni "Fire Fly", znajdującej się tuż przy lotnisku odbieramy zarezerwowany wcześniej samochód marki Opel Corsa, którym przemierzamy piękną Andaluzję.
Koszt wypożyczenia samochodu z pełnym ubezpieczeniem i pełnym bakiem za 9 dni wynosi 300 złotych, a więc bardzo przyzwoita cena.
Samochód również należy oddać zatankowany na full, ale pracownicy wypożyczalni w ogóle tego nie sprawdzają, wierząc po prostu na słowo.
Jeśli wypożycza się samochód, warto trochę dołożyć i wziąć go z pełnym ubezpieczeniem. Wtedy nie trzeba się martwić o ewentualne zarysowania, czy stłuczkę.
Ruszamy więc w drogę - po hiszpańskich, prostych jak stół autostradach i co ważniejsze bezpłatnych. Oczywiście, jeśli ktoś chce może wybrać również opcję płatną, ale po co, skoro wszystkie dwu i trzy-pasmowe drogi są tam lepsze niż nasza Polska autostrada.
A teraz przedstawiam kilka fotek, żeby zachęcić Was do podróżowania razem ze mną po andaluzyjskich miastach i miasteczkach.
MALAGA
SEWILLA
Plac hiszpański
KADYKS
Nadmorska promenada z Katedrą w tle
RONDA
Most Puente Nuevo
Będziemy również gościć w Esteponie, Jerez de la Frontera, Torremolinos, Marbelli, Lucenie.
Prawda, że urokliwe miejsca?
Ale ... gdyby ktoś mnie zapytał, czy chciałabym w Andaluzji zamieszkać na stałe - z czystym sumieniem odpowiedziałabym: "Nie".
Bardzo się cieszę, że mogłam tutaj być, podziwiać dzieła sztuki, architektury, fenomenalne krajobrazy wraz z niesamowitymi ogrodami królewskich Alkazarów, ale z ogromną  i nieukrywaną przyjemnością wróciłam do mojej ukochanej - aktualnie  deszczowej i kapryśnej Polski.

1. Ochhh Andaluzja jest na mojej liscie podrozniczych marzen. Zazdroszcze i czekam na wiecej :). 300 zl za 9 dni za wypozyczenie samochodu?Tak tanio?Jestem w szoku.

1. Tak, tak. Też byłam miło zaskoczona, że tak tanio. Ale to wszystko zależy od tego kiedy i ile wcześniej rezerwujesz samochód. My rezerwowaliśmy 4 miesiące przed wyjazdem i zabezpieczeniem na karcie kredytowej w wysokości 4 tysięcy złotych. Ważny jest też pośrednik przez którego rezerwujesz sobie auto. Przypuszczam, że bez wcześniejszej rezerwacji trzeba zapłacić dużo więcej. Myślę, że w pełni sezonu wynajem jest również droższy, chociaż nie wiem tego na pewno. Jeśli będziesz mieć jakieś pytania chętnie odpowiem:)

2. Bardzo mnie zachęciłaś, czekam na rozwinięcie tak dobrze zapowiadającej się relacji. Pozdrawiam!

3. Super, z niecierpliwością czekam na wpisy z poszczególnych miast. Jak na 9 dni to macie imponujący dorobek zarówno jeśli chodzi o kilometry jak też i miejsca, które widzieliście. Przed chwilą przeczytałam co napisałaś o sobie w profilu i musisz być fajną i dobrą osobą. Pozdrawiam.

1. To prawda. Mieliśmy niezły maraton. Tak to jest gdy czasu mało, a chce się zobaczyć jak najwięcej.
      Byliśmy 10 dni, ale żeby naprawdę zwiedzić Andaluzję potrzeba na to co najmniej miesiąc.
      Serdecznie pozdrawiam i dziękuję za miłe słowa. Trudno mówić o sobie samej, ale chyba nie należę do najgorszych:)

4. Andaluzja to moja ulubiona część Hiszpanii. Z pokazanych przez Ciebie cudownych miejsc nie byłam tylko w Nerja. Alhambrę podziwiałam dwa razy i zachwytu by wystarczyło na trzecią wizytę. Katedra w Kordobie jest nr 1 ze wszystkich oglądanych przeze mnie katedr i kościołów. ( nr 2 jest katedra w Sienie).Zrobiła na mnie ogromne wrażenie. Pozdrawiam.

1. W zasadzie wszystkie widziane przeze mnie katedry w Andaluzji robią wrażenie.
      A budującym przecież o to właśnie chodziło:)

5. Cudne fotki. Andaluzja to z kolei moje marzenie. Mam nadzieję je oczywiście zrealizować. Już w tym roku na wakacje byliśmy blisko, ale jeszcze inny kierunek wyprzedził Andaluzję. Jednak jak to mówią - co się odwlecze...;) Czekam na cd.Pozdrawiam:)

6. Witaj Mario!
    Zastanawiałam się gdzie znikłaś. Ty zaś buszowałaś po Andaluzji.
    Rozważamy tegoroczny urlop w Hiszpanii. Czy uda nam się odświeżyć wspomnienia? Zobaczymy.
    Pozdrawiam:)

1. Tak, tak. Było bardzo intensywnie, męcząco ale przede wszystkim fascynująco.
      Serdecznie pozdrawiam i zapraszam na kolejne andaluzyjskie wpisy:)

7. Cudowne miejsca zwiedziłaś!!! Już nie mogę się doczekać relacji z poszczególnych wycieczek. Pozdrawiam cieplutko :)

1. Muszę Ci powiedzieć, że faktycznie Andaluzja jest piękna i można tam zobaczyć "kawał ciekawej historii", którą mam nadzieję uda mi się chociaż pokrótce opowiedzieć.
      Przesyłam serdeczności i oczywiście serdecznie zapraszam do wirtualnego podróżowania razem ze mną:)

8. Piękna wyprawa, już się ciesze na kolejne opowieści :)
    Pozdrawiam.

1. Witam serdecznie i zapraszam do wspólnej wycieczki po Andaluzji:)

9. Zazdroszczę Ci tej podróży. Ja mam już dość naszej pogody i nosi mnie, żeby gdzieś wyruszyć.

10. Piękne miejsce zwiedzilaś aż mi zal ale mieliśmy ochote na Hiszpanię ale wyszło nasze morze Baltyk widoki i miejsca cudowne serdecznie pozdrawiam

1. Rzeczywiście, odwiedzane przez nas miejsca były cudowne i bez mrugnięcia okiem szczerze Ci polecam Andaluzję:)

11. Bardzo dużo zobaczyliście. Ciekawa jestem kolejnych postów; z wielką przyjemnością będę je śledzić :)

12. Dziękuję za odwiedzinki :-) zajrzałam do Ciebie i mi się spodobało. Super miejsca zwiedziliście.widoki zapierające dech w piersiach. 300zl za wypożyczenie auta to naprawdę tanio:-)pozdrawiam

1. Zwiedzone przez nas miejsca faktycznie niezapomniane. Muszę Ci powiedzieć, że wynajem samochodu jest niedrogi, ale poza tym Hiszpania jest niestety 2, a w niektórych miejscach nawet 3-krotnie droższa niż Polska.
      Serdecznie pozdrawiam:)

13. Śliczne zdjęcia i zachęcające do odwiedzin. Jakoś jeszcze nie udało mi się dotrzeć w tamte rejony choś przymiarki były. Wiele ciekawych miejsc odwiedziłaś, miło się czyta.

1. Jeśli tylko nadarzy Ci się okazja, nie ma się co zastanawiać. Na pewno nie pożałujesz:)

14. Piękna wycieczka, cudowne zdjęcia i na pewno mnóstwo wspaniałych wrażeń.
    Czekam na ciąg dalszy.
    Pozdrawiam serdecznie..:-)

1. O tak. Wrażeń nie brakowało i to wszelkiego rodzaju i gatunku.
      Zapraszam na ciąg dalszy:)

15. Tam jest przecudnie.
    Dziękuję za wizytę u mnie.
    Pozdrawiam:)*

16. Wspaniała wycieczka, wymarzone miejsca, ostatnio czytałam kilka książek z akcja w Hiszpanii i naprawde chętnie bym zobaczyła ten kraj...wybraliście piekny region, będę sledzic dalsze relacje:)Pozdrawiam:)

1. Również przed podróżą zaopatrzyłam się w stosik lektur.
      I niezmiernie się cieszę, że to o czym czytałam zobaczyłam na własne oczy.
      Zapraszam serdecznie na podróżowanie razem ze mną:)